Doi ani plini de prosperitate, dintre care unul in plina CRIZA. Si nu orice fel de criza, ci cea mai rea criza pe care a vazut-o omenirea de ceva timp.
Sa raspund totusi la intrebare: MERITA SAU NU?
Raspunsul e foarte simplu si depinde de 2 lucruri:
1) Cand vrei sa intri in piata?
2) Cat esti dispus sa risti si sa sacrifici?
Sunt doua intrebari simple cu raspuns complicat. DE CE?
Probabil nu vei intelege intrebarea in momentul de fata si vei da un raspuns gen:
incep luna viitoare si vreau sa sacrific orice.
Singurele calcule pe care le-ai facut pana acum, sunt cele pe care le-am aratat in articolul anterior… tii minte?
Era ceva cu 2400 euro / luna (ca in tarile alea civilizate).
Nu stii costul materialelor, competitia, marketing etc.
Pur si simplu esti orbit de bani.
Iar cand raspunzi: SUNT DISPUS SA RISC ORICE, iar vorbesti in nestiinta de cauza.
Iti garantez ca nu stii ca vei lucra multe seri, weekend-uri, cateodata si pana la 5-6 dimineata, cu frustrari si o fractiune din ceea ce iti propuneai sa castigi.
Nu stau sa intru in detalii tehnice, pentru ca nu are rost.
Cel mai bine e sa afli pe propria piele.
Gandeste-te doar la cei care au intrat in business la inceput de 2020 si sunt nevoiti sa inchida afacerea.
Nu au avut nici un eveniment, isi vor vinde echipamentul la 30% din pret si a fost o experienta nasoala.
Am comandat Cabina Foto, varianta putin mai ieftina si in vreo doua luni o aveam acasa, gata de joaca.
Am ales varianta fara laptop, ca deh, cine nu are un laptop acasa in ziua de azi?
Conectam laptopul, instalam programul conform instructiunilor, camera e montata, setarile sunt deja facute, asa ca dam drumul la poze.
Ne amuzam copios timp de 30 de minute, printam pozele, sunt super hazlii si ne dam seama de ce peste tot, cabina foto e atractia serii.
Acum ca am terminat joaca, e cazul sa mergem la un eveniment.
Aflam ca cineva face botezul copilului in curand, cu ajutorul prietenului Facebook si ne ducem la sigur, ii facem o super oferta, ii spunem ca avem cabina foto si poate sa ne inchirieze pe noi, ca o sa fie super distractie la botez.
Ah, are deja cabina foto inchiriata de cateva luni.
Nu este problema, sunt foarte multe evenimente in perioada asta.
Aflu de alt botez si intreb daca are cabina foto.
Imi raspunde surprins, ca nu stie ce este aia si atunci eu ii ofer pretul, cat era? Parca 300 de euro pentru 4 ore, asa ziceau pe site.
Ii spun oferta, imi spune ca se gandeste si astept cu nerabdare ziua de vineri. Abia astept sa ma sune, deja imi fac planuri pentru sambata, cu cine las pisica, am super emotii.
Vine si sambata, dar prietenul meu nu a mai venit cu un raspuns. O fi uitat? Poate e foarte ocupat? Hai sa ii las un mesaj totusi. SEEN….
Hmmmm, de ce nu m-a bagat in seama oare? Intr-un final, imi raspunde ca sotia lui cunoaste pe cineva cu cabina foto si i-a luat pe ei in ultimul moment. Ciudat, parea ca isi doreste, dar asta e acum.
Intre timp creez pagina de Facebook si anunt prietenii ca am inceput o noua afacere si astept sa-i vad cum se bat pentru a ocupa o data cu cabina foto.
Din pacate nici macar un like amarat nu ne dau paginii, ce o fi cu ei?
Intre timp, vad pe un grup ca cineva cauta cabina foto pentru o aniversare, la un pret decent. Ii las doamnei numarul de telefon si ma suna.
Imi explica timp de 10 minute, ca i-a tras cineva teapa si i-a cerut un pret exagerat de mare.
Hehe, asta e momentul meu sa fiu erou.
Dar ce s-a intamplat? Imi explica frumos, ca o cabina foto destul de cunoscuta, i-a cerut 500 de lei pe ora si ca i se pare exagerat.
Asa e cand uiti de unde ai plecat, ii spun doamnei la telefon. Si cate ore doriti?
“Pai 2 ore vreau, dar nu dau 1000 de lei, mi se pare prea mult.”
Ok, momentul decisiv, sa ii fac o oferta pe care nu o poate refuza sau sa ratez contractul?
Hai sa ii fac oferta, 2 ore cu 300 de LEI (da, da.. ai citit bine… LEI).
Evenimentul are loc peste 1 luna, destul timp sa ma pregatesc.
Ma intalnesc cu sotii respectivi, isi spun oful: cum fotograful de la botez le-a stricat pozele.
Ii asigur ca acum sunt pe maini bune, adica nu ne jucam de-a fotograful aici. (desi la momentul respectiv nu-mi stiam nici macar modelul camerei foto).
Intre timp ma decid sa ii fac cadou, unui prieten, cabina foto la botezul fetitei lui.
Fiind cadou, nu o sa fiu presat sa stau un anumit numar de ore, sau sa realizez cele mai reusite fotografii.
Dupa botez, am auzit numai laude de la invitati si toti ne-au spus ca am fost super amuzanti si ca o sa avem mare succes cu treaba asta, un mare plus pentru increderea noastra.
Au mai intrebat ceteva persoane de oferta, dar nu s-a concretizat nimic.
Urmeaza Craciunul, parca cluburile incep sa organizeze Christmas Party, oare ar fi loc si de noi?
Luam Facebook-ul la puricat si cautam evenimente de Craciun.
Aparent mai toate cluburile organizeaza cate ceva, PERFECT!
Mesajele trimise, sunau cam asa:
“Buna ziua, doriti ca invitatii dvs. sa se distreze de minune la petrecerea organizata de Craciun? Daca da, alegeti cabina noastra foto si garantam succesul petrecerii!”
Zis si facut, trimitem mesajul acesta la vreo 10 pagini si asteptam sa se lupte pe noi. Si asteptam pana in seara urmatoare.
Nici un raspuns favorabil… jumatate nici nu ne-au citit mesajul, cativa au dar seen, iar unul a raspuns “avem deja”.
Ma gandesc ce o fi in neregula cu ei? Chiar nu isi dau seama la ce ocazie unica dau cu piciorul?
Nu inteleg ca petrecerea lor va fi reusita doar daca ne iau pe noi?
Mai trimitem inca vreo 20-30 de mesaje, majoritatea orientate si spre Revelion si asteptam.
Sincer sa fiu, nici eu nu mi-as fi raspuns la un asemenea cliseu de mesaj, dar nu stiam asta pe atunci.
“Avem deja”, “colaboram deja cu cineva”, “avem cabina restaurantului”, “nu multumesc”, “seen”, “nu”
Dar de Revelion doriti? “Nu dorim”, “colaboram cu aceeasi cabina ca si anul trecut” etc etc
Ce o fi cu oamenii astia? Cum e posibil ca absolut fiecare restaurant sau club, sa colaboreze deja cu altcineva?
De ce primim numai refuzuri? Oare e abordarea noastra gresita? Oare trebuie sa imbunatatim mesajul?
Sincer sa fiu, majoritatea nu aveau deja o colaborare.
Fie nu aveau deloc cabina si nu-si doreau, fie nu ar fi luat oricum de la noi.
La inceput lumea pur si simplu,
in tine si acesta este adevaratul motiv pentru care, cei pe care ii contactezi nu cumpara de la tine, fie ca este vorba de cunostiinte, prieteni sau necunoscuti.
dupa vreo 50-60 de mesaje si tot atatea refuzuri, primim un raspuns pozitiv.
Cat ar fi oferta? Ii spunem oferta, negociem putin si ne spune ca vrea sa facem contract, ne lasa numarul de telefon si spune sa revenim luni.
Dupa ce am inchis telefonul, am facut un mic dans prin casa si am sarbatorit cu o sticla de vin.
Eram foarte fericiti ca in sfarsit ne-a bagat cineva in seama si mai si doreste sa colaboram.
Am stabilit detaliile pentru Revelion in zilele urmatoare.
Am inceput programul la 22 seara, iar la 4 dimineata cand majoritatea plecasera, ne pregateam de plecare.
(Tine minte ca va trebui sa sacrifici astfel de momente, pe care pana acum le petreceai in familie.)
I-am multumit patronului, ne-a multumit si el, ne-a facut restul platii in cateva zile si toti am fost fericiti.
Acum ne gandeam ca tocmai ce am facut primul nostru parteneriat pe termen lung, avand in vedere cat de mult s-au distrat invitatii.
Asa ca am mai facut oferte, pentru Valentines, 8 Martie si asa mai departe.
Din pacate, ce am crezut noi ca este parteneriat pe termen lung, a fost de fapt o singura colaborare.
Asa ca iata-ne iar, dand cate 50-60 de mesaje, urmarind evenimente pe Facebook, pana ne raspunde cineva.
Vei invata foarte mult despre:
Oamenii sunt diferiti si vor lucruri diferite de la viata.
Fa ceea ce te caracterieaza mai bine si nu-ti fie frica sa incerci.
Daca ce ai citit pana acum iti suna interesant, merita sa te apuci si tu.
Nu neaparat de foto, ci de ce iti place tie sa faci.
Daca poti sa treci cat de cat peste obstacole, vei fi ok.
Daca esti pregatit psihic sa nu ai un castig lunar si constant, pentru o perioada de timp, e ok.
Daca ti se pare mai sigur sa ramai angajat si sa nu te arunci intr-o astfel de aventura, din nou este ok.
Descarca softul cabinei foto si testeaza-l gratuit 30 de zile (Link Afiliat)
© 2023. All Rights Reserved.